-
De politiek houdt “Het Wilde Westen” van online kansspelen zelf in stand - 27 juni 2017
-
Wint Ajax een Europese prijs? - 23 mei 2017
-
De onthutsende persconferentie van de KNVB - 10 mei 2017
-
Hoort De Vrij in de basis van Oranje? - 10 maart 2017
-
Oranje selectie voor Wit Rusland en Frankrijk met veel (ex) feyenoorders - 30 september 2016
-
Ongelooflijk: Nederland favoriet voor de winst tegen Zweden - 5 september 2016
-
Opnieuw FIASCO Nederlands Elftal tegen Grieken - 1 september 2016
-
Crisis bij Oranje compleet, Blind de volgende? - 31 augustus 2016
-
PSV opnieuw hofleverancier bij voorselectie Oranje - 18 augustus 2016
-
Advocaat verlaat Oranje voor Fenerbahçe - 15 augustus 2016
Reclame gaat 6.666 euro per seconde kosten tijdens WK
Wie tijdens het aankomend graag met een spotje op TV komt tijdens de wedstrijd Spanje – Nederland, zal daarvoor flink in de buidel moeten tasten. Een halve minuut reclame kost 200.000 euro.
De Ster gaat een zogenaamde ‘Super Dutch’ reclameblok neerzetten tijdens de wedstrijd die al is omgedoopt tot ‘Revanche voor ’10’. ‘De eis is dat de commercials voor ‘Super Dutch’ nooit eerder te zien zijn geweest’, laat een woordvoerster van de Ster weten aan het Algemeen Dagblad. ‘We gaan kijkers ruim van tevoren warm maken voor dat reclameblok. Het moet iets bijzonders worden. Het zit bijna vol. Logisch, dit is een uniek evenement.’
Tijdens de andere poulewedstrijden van Oranje zullen de kosten omlaag gaan. Voor de wedstrijden tegen Chili en Australië hoeft een adverteerder ‘slechts’ 99.000 euro te betalen, ‘maar’ 3.300 euro per seconde. Wie er exact gaan investeren in de reclameblokken is nog niet bekend. Grote organisaties als ING en Heineken, die vandaag zijn campagne lanceerde, zijn de voornaamste kandidaten. Dat andere biermerk, Bavaria, zal ook een andere manier moeten zoeken om zichzelf te profileren. Hun Bavaria-dress (zie foto boven) zorgde voor veel ophef tijdens het WK 2010. (Foto: Pro Shots)