-
De politiek houdt “Het Wilde Westen” van online kansspelen zelf in stand - 27 juni 2017
-
Wint Ajax een Europese prijs? - 23 mei 2017
-
De onthutsende persconferentie van de KNVB - 10 mei 2017
-
Hoort De Vrij in de basis van Oranje? - 10 maart 2017
-
Oranje selectie voor Wit Rusland en Frankrijk met veel (ex) feyenoorders - 30 september 2016
-
Ongelooflijk: Nederland favoriet voor de winst tegen Zweden - 5 september 2016
-
Opnieuw FIASCO Nederlands Elftal tegen Grieken - 1 september 2016
-
Crisis bij Oranje compleet, Blind de volgende? - 31 augustus 2016
-
PSV opnieuw hofleverancier bij voorselectie Oranje - 18 augustus 2016
-
Advocaat verlaat Oranje voor Fenerbahçe - 15 augustus 2016
Reclamebureau zit achter banaanselfie en actie Neymar
Het leek allemaal zo spontaan en recht uit het hart te komen, de banaanselfie. Helaas is niks minder waar, de internethype is een regelrechte marketingactie. Wel met een anti-racisme doel, dat wel.
De #weareallmonkeys hashtag is afkomstig van een marketingbureau dat werd ingeschakeld door de vader van Neymar, nadat de Braziliaanse superster racistisch werd bejegend. Het bureau bedacht de campagne en de foto van Neymar die de hele wereld overging.
‘We waren op zoek naar een campagne tegen racisme die wel luchtig en grappig moest zijn’, vertelt het marketingbureau in de Braziliaanse media. ‘Wij hebben de foto en hashtag verzonnen. De campagne was klaar, alleen was het nog wachten op het juiste moment om te starten.’
De actie leidde tot veel spontane banaanselfies zoals onder andere deze van een Oranje-fan: